Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

onsdag 23 december 2009

Det är bara att inse - julen och jag är inte bästa vänner.. Alla dessa förberedelser man 'ska' göra, alla dessa kort som 'ska' skrivas, allt, allt...

Denna tid har allt för länge för mig mest förknippats med jobbstress för all - extra - musik, och hemångest över allt jag inte kunnat/hunnit göra, varför det verkar vara svårt att veta hur 'man ska' göra. Det som för andra är ledigt, är högsäsong med massor med krav för mig. Hade ju tänkt fira 'som andra' i år, och så gick jag och fick ett sjukvikariat i tre veckor (ända till 3/1) varför jag är i princip tillbaka i jobbstressen. Förbereda, öva (och nu tar ju övningen längre tid, så av-övad som jag är nu efter en termin utan..), planera... tja, här sitter jag kvällen före allt och funderar på var julen finns hemma hos mig? Fick faktiskt upp julgardinen i köket, efter mycket besvär (stenväggar = slagborr för hållarna, vinkelfönster = 'kurvad' stång).

Har glatt tagit emot snälla julkort, eutan att ha sänt ett enda fysiskt.. varför fixar jag inte det .. ? Det bara knyter sig, och så blir det för sent .. Varför kan jag inte hantera det? Varför beter jag mig så konstigt mot min familj och mina vänner.. ?

Förlåt Z... men en Godä jul BlP hoppas jag Du får ändå! Y






1 kommentar:

Annika Estassy sa...

Önskar dig en god fortsättning, utan stress! Och att sms:a sin julhälsning funkar fint fint det också! :)