Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

måndag 14 december 2009


Varför får jag inte till det?
Har laddat upp en bild på mig, skulle vilja ha den liten, på kanten, och så att den syns som andras bloggares småbilder gör på min lista..
Jo, jag laddade upp en, men den ser närmast brutalt stor ut, visserligen på sidan, men.. och den dyker inte upp hos andra bloggare. Hm, vad gör jag för fel?
Ska jag försöka ladda upp den här i inlägget istället, tro? Nä, det testade jag och det såg inte klokt ut!
Hjälp, någon!

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tittar in här eftersom du låg längst uppe på Evas blogglista.

Och jag ler när jag läser hur du presenterar dig och alla namnen som kommer upp, levande och avlidna.

Finurligt .., hälsar Elisabet.

Gunhildsblog sa...

Tack.. man är ju på något sätt en produkt - men mer än summan..

Evas blogg sa...

Redigera profil, går du in där? Då brukar bilden automatiskt bli liten, om man inte klickar på "visa full storlek".

Annika Estassy sa...

Gör som Eva säger Gunhild! Logga in dig på din instrumentpanel och klicka på redigera bild. Gå sedan in på redigera profil så kan du lägga in ett hälsningsmeddelande och annat. "Felet" du gjort är att du gått direkt in på layoutdelen och lagt in din bild där. När du gjort "rätt" kommer du sedan att kunna lägga upp dig på de bloggar du vill följa offentligt. Lycka till! :)

Gunhildsblog sa...

Eva & Annika - Ja, jag har gått in på Instrumentpanelen - Redigera profil - Redigera bild ... MEN - kan inte redigera bilden öht, det enda kommandot som finns är 'Ta bort bild'... och det var ju inte riktigt det jag ville..!
Nu har jag gjort det flera ggr från början, som Ni har skrivit, men kan bara ta bort eller lägga till bilden, inte redigera den... suck!

Gunhildsblog sa...

Nu såg jag till min glädje att jag fanns med på liten bild när jag kollade min kommentar! Yes!

MEN när jag kollade - igen! - på Evas blogg så ser jag fortfarande lika bleksiktig ut som förut.. = ingen bild alls---

Evas blogg sa...

Hm. Konstigt.

Annika Estassy sa...

Gå in på bilden där du har den lagrad på din dator ("mina bilder" kanske?). Öppna bilden och klicka på redigera. Sedan minskar du ner den med typ 50%. Använd den förminskade bilden som profilbild.
Om du inte vill laborera med originalbilden så kan du kopiera den och jobba med kopian istället.