Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

söndag 6 december 2009

Vilken upplevelserik helg! Hämtade två flickor, en norsk och en amerikansk, från Up With People i fredags kväll, efter en svettigt hektisk dag med iordningställande. Så lördag lite shopping, och sedan konsert i Domkyrkan - tillsammans med dem! - med kör och Gunnar Idenstam i 'Folkjul'. Mumsigt! Den avslutades med en duell kulning och orgelimpro... jo, det dög...

Sedan ett litet fika och sedan en film, som jag kanske inte har planerat att se, men som var ett helt ok tidsfördriv - New Moon. Har inte tidigare sett en så knäpp kärleksfilm med en flicka så totalt oberörd över att den förste hon förälskar sig i är vampyr och den andre visar sig vara varulv.. hur mycket ska man tolka in i detta egentligen??

Idag söndag har jag fått dubbel dos igen - var tvungen att dra lite i förväg från
OD-s julcaprice för att hinna till Up WP-s konsert för oss värdfamiljer. Snacka om kontraster... men bägge två var superbra på sitt sätt. Vilken energi och fart hos ungdomarna, vilken lekfullhet och precision hos OD!

Och vilka gäster OD hade.. Martin Fröst suverän på klarinett och en helt sanslös cellist m.m - Svante Henryson. OJ, säger jag bara! Dessutom en ståuppare, Johan Wester, som jag väl tyckte gjorde lite för långa och många grejor. Men när han 'intervjuade' ovan solister, gjorde han det bra och roligt!

UWP-ungdomarnas show var en blandning av gruppens egna låtar om att 'vara ljus för varandra', ta ansvar m.m. och vanliga låtar som ngn ABBA, ngn Beatles och div från hela världen. Ett härligt driv, och proffsigt på sitt sätt. Sista showerna nu, när de återvänder hit på lördag efter några dagar i Finland är det de allra sista dagarna på deras halvår med gruppen. Det är nog ett halvår som kan förändra livet för en del, kan jag tro!

Trött nu, flickorna ställer iordning sin packning, lämnar en del här i morgon tills återkomsten..

Allt gott!

Inga kommentarer: