Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

måndag 21 december 2009

Det närmar sig jul, och det snöar och det snöar.. har visst inte varit så här mycket snö här på evigheter. Jag njuter av den lätta, torra, virvlande ljuvligheten.. fast inte när jag kör bil i halvmörker. Vilket jag gör en hel del nu eftersom jag fortsätter att vikariera över jul. Och kanske lite till, får se.

En sväng till mor i veckan på ledig tid, måste unna sig lite nöje oxå.. fast inte bara. Hon blev rånad i fredags i hemmet av en förslagen typ som låtsades vara polis. "Det har ju varit så många rån mot äldre nu, så vi vill kolla upp lite.." -- ringer före - för att kolla att hon är ensam, förstås - och när han går har han lyckats få med sig både kontanter och kort med kod med hjälp av sin vänliga övertalning..

Han var inte direkt någon Robin Hood som ger sig på de som har för mycket.. HUR är man funtad, vad SAKNAR man i huv'et som gör så?? Empati och omtanke, respekt, inlevelseförmåga, kärlek till sin egen förälder...

Jag vet, hon är inte den första som blir lurad, och med all säkerhet inte den sista.. Men man blir ju EXTRA arg när det drabbar en närstående, inte bara dem man läser om.. Trots allt får man ju vara glad att han inte var våldsam - tänk att man ska måsta tänka så!!

Nu en sväng in i kaoset på sta'n.. intressant upplevelse kan jag tro!

En fridfull jul önskas oss alla!

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Men så tråkigt för din mamma! Jag tänker ofta på det, att mamma ska bli rånad. Det har hänt i det område som hon bor i, där det mest bor äldre. Och jag blir arg, så arg, på de människor som gör på detta vis. Grundlurar godtrogna äldre. Så kränkande och en jobbig upplevelse.

Gunhildsblog sa...

Javisst är det så otroligt kränkande! Bli lurad i hemmet.. Vadå lita på folk efter detta..?